Wednesday, November 3, 2010

aA + bB

testing2 123... testing2 123... ok2 on stand by! 1 2 3 start...
hello people and we meet again in this wonderful morning with shining sunlight and fresh air without pollution yet! kau jgnlah percaya timer dekat bawah sane tu nanti,menipu je sebab aku tgh tulis karangan nie pown pkol 11:02! kalau tajuk dekat atas tu kata A mungkin dekat post nie saya cerita B itulah namanya gimik! wah cakap pasal bahasa nie mungkin saya nak cakap pasal bahasa! yerk,saya orang Banjar!ada kesah?? teruskan2....pada pendapat andalah kan,adakah mempelajari Bahasa Inggeris itu penting atau hanyalah untuk memenuhi norma kehidupan jah? jawab2... kalau anda rasa mempelajari Bahasa Inggeris tu penting sila teruskan membaca dan bagi anda yang rasa buang masa jah belajar bahasa tu tapi anda masih nak membaca karangan saya yang best nie boleh la jugak teruskan membaca! official jer... like mama said "2012 nie suma nak tukar ke bahasa Melayu." Apakah?? adakah aku mampu nak berbahasa melayu ketika mempelajari subjek chemistry? sodium carbonate is garam! pada pendapat sayalah sebagai seorang yang anggun gler saya rasa kita perlu belajar bahasa Inggeris tu sebabnya almost sume barang dalam dunia nie ade bahasa Inggeris. oh kau nak cakap bahasa cina pown ade jugak lah so kne blaja jugak bahasa tu?
bukan tu sje,bahasa Inggeris jugak bahasa dunia bak kata Emi la...dia pencinta bahasa! contoh lain mcm perisian dalam komputer,sume gune bahasa Inggeris! erm....huh contoh paling dekatlah dalam dslr sume gne bahasa Inggeris mcm white balance! yelah takkan lah nak cakap pertimbangan keputihan? errr agak pelik di situ! yeah mungkin kita anak Malaysia sudah terbiasa dengan bahasa Inggeris dari kecik sebab syllabus pown bahasa Inggeris and everything!so janganlah salahkan kami yang lebih prefer bahasa Inggeris! itu pendapat saya sje.... dan bahasa Melayu sangat bagus jika kita berbahasa dan berkomunikasi dengan orang melayu it depends lah pada individu tersebut!tak perlu ikut Jepun yang bangga dengan bahasa mereka.Kita pown mampu banggakan diri sendiri dengan bawa nama Malaysia dan bukanlah bahasa. ngeee..... agak kearah kedewasaan saya pada hari nie sebab membuat karangan yang macam nih!suka hati aku lah! erm....mungkin English saya pown banyak yang broken at least saya bercakap! kalau tak bercakap lagi lah hampeh!

Bagi pendapat masing2 dan jawab dalam hati!Terima kasih banyak2

No comments:

Post a Comment