Wednesday, November 3, 2010

split by time


hello people! asyik2 hello people! mner ade org baca blog nih! misha jah bce!
suka2 hati lah aku!arif yg banyak komen pown tak update2 cerita dia! ye lah kau orang lelaki ta reti nak mengarang karangan ayat jela2 berbunga2 tahi ayam mcm aku yang anggun gler nie! lupakn sje!


ini cerita yang terlintas di fikiranku:
si bunga suka pada si kumbang tapi malu2 bila si kumbang datang hinggap pada si bunga!sebab si bunga ingat si kumbang nak datang mengorat tapi hanya nak sedut madu yang si bunga ada! vampire kah si kumbang?? si kumbang tu hanyalah gemok,hitam,ade tanduk satu je,bumper sama besar dengan badan kepala! walaupun si kumbang nampak hodoh tapi si bunga yang cantik,warna-warni,wangi,manis tetap sayang pada si kumbang! mungkin itulah cinta! eyyy geli2.... setiap hari si kumbang datang hinggap pada si bunga tapi si kumbang buat donno je pada si bunga! "eh,kau tak rasakah aku cukup cantik untuk kau?" si bunga terlalu kecewa dengan sikap si kumbang! suatu hari,bila si kumbang datang untuk menghisap madu kelihatan si bunga tidak bangun tidur lagi! maknanya tak kembang lagi la kelopak dia!
si kumbang tunggu sehingga si bunga bangun tidur! lama kelamaan hari sudah petang namun si bunga masih tak bangun! "apakah si bunga sudah layu untuk selamanya?" si kumbang pulang dengan kelaparan. yelah tak de madu nak makan apa! pada waktu malam pula,angin bertiup sangat kencang,air hujan turun dengan lebat sekali! si kumbang yang berada di sarangnya, berasa sungguh gelisah memikirkan keadaan si bunga! "apakah si bunga berada dalam keadaan yang selamat?" petir tiba2 menyambar sesama sendiri di selangi dengan bunyi guruh yang sangat menakutkan! "apakah aku perlu mencari si bunga?" OMG lampi sungguh si kumbang nih,kau pergilah cari dia sekarang!! Ketika si kumbang melangkah keluar kedengaran jeritan si ibu si kumbang "Bang,nak cari pasal kah keluar mlm2 macam nih?nak kena sambar dek petir yang menyala2?" "Mami,bang kne keluar jugak,si bunga dalam keadaan bahaya." "kau pikir bila kau jumpa dia,kau boleh selamatkan dia?" si kumbang terus terbang mencari si bunga! hampir 1/2 jam si kumbang cari tapi gagal di temui! "Bunga,bunga,bunga....mana awak?"

ok...tiba2 cerita dah tak lintas dekat fikiranku...


thra
wed_3/11/2010_3:59

1 comment:

  1. si bunga dh mampossssss...
    hahahahaha~~!!!(evil laugh)

    ReplyDelete